• ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σάββατο, 10 Μαΐου, 2025
VimaNews
Advertisement
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Vima News
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Αρχική ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Το ΜέΡΑ25 για τον λιμένα Ηγουμενίτσας

3 Απριλίου 2023
in ΠΟΛΙΤΙΚΗ
A A
0
Eκδήλωση-συζήτηση “Το νέο τοπίο στην αγορά εργασίας – Το Πρεκαριάτο, μιά νέα τάξη γεννιέται”
Share on FacebookShare on Twitter

Την αντίδραση του εξέφρασε το ΜέΡΑ25 αναφορικά με τη παραχώρηση του λιμένα της Ηγουμενίτσας στην Ιταλική ναυτιλιακή εταιρεία Grimaldi.

Αναλυτικά:

“Η εκποίηση των στρατηγικών υποδομών της χώρας από τις μνημονιακές Κυβερνήσεις συνεχίζεται – Νέο “θύμα” της ιδιωτικομανίας τους το λιμάνι της Ηγουμενίτσας
Λίγο καιρό μετά το έγκλημα στα Τέμπη, λόγω των εγκληματικών πολιτικών των ιδιωτικοποιήσεων και την ιδιωτικοποίηση του νερού, παρά τις αποφάσεις του ΣτΕ, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας στην Ιταλική ναυτιλιακή εταιρεία Grimaldi.
Η Κυβέρνηση του κ. Μητσοτάκη, λοιπόν, δεν έχασε χρόνο και λίγο πριν εκπνεύσει η καταστροφική θητεία της για τον τόπο, σπεύδει να φέρει προς κύρωση στη Βουλή και αυτό το μνημονιακό, αποικιακού τύπου, ξεπούλημα.
Η εκποίηση του πολύτιμου αποθέματος της δημόσιας γης και της δημόσιας περιουσίας, των βασικών, στρατηγικών υποδομών αυτού του τόπου, συνεχίζεται με ρυθμούς εντατικούς και προκλητικούς, ειδικά μετά και τις δολοφονικές συνέπειες αυτών των πολιτικών στα Τέμπη.
Μετά την ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, της Αλεξανδρούπολης, την Τρίτη 21 Μαρτίου 2023 το κερδοφόρο λιμάνι της Ηγουμενίτσας παραχωρήθηκε με όλα τα “προικιά” του που υπερβαίνουν τα 200 εκατομμύρια ευρώ και με ενεργό αποθεματικό ύψους 12 εκατομμυρίων ευρώ που πλήρωσαν οι Έλληνες πολίτες, έναντι του ευτελούς τιμήματος των 84 εκατομμυρίων ευρώ!
Με την σύμβαση παραχωρούνται επίσης τα λιμάνια της Πλαταριάς, των Συβότων, το λιμάνι εσωτερικού της Κέρκυρας καθώς και μια τεράστια χερσαία έκταση του παραλιακού μετώπου της Θεσπρωτίας από τα Σύβοτα έως και την περιοχή της Σαγιάδας.
Το λιμάνι πλέον παραχωρήθηκε για την επιχειρηματική δραστηριότητα και κερδοφορία των ιδιωτών “επενδυτών”, καθώς η Grimaldi αναγορεύτηκε με την σύμβαση σε απόλυτο κυρίαρχο του παραλιακού μετώπου, αποκλείοντας την ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών καθώς και κάθε οικονομική ή άλλη δραστηριότητα τους.
Για μια ακόμη φορά κυβέρνηση και τοπικοί “άρχοντες” επέδειξαν περιφρόνηση προς τη βούληση της τοπικής κοινωνίας, καθώς και των μαζικών κοινωνικών και επαγγελματικών φορέων της περιοχής.
Και είναι τραγική ειρωνεία της Ιστορίας όταν μετά την ασύλληπτη τραγωδία των Τεμπών το γεγονός ότι ένας Ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος καθίσταται απόλυτος κυρίαρχος αυτού του τόσου σημαντικού θαλάσσιου κόμβου μεταφοράς χιλιάδων τόνων εμπορευμάτων και επιβατών προς και από την Κεντρική Ευρώπη και προς τα λιμάνια του Ιουνίου.
Είναι εξοργιστικό το γεγονός ότι τα πλοία της Grimaldi ευθύνονται για τις τραγωδίες που σημειώθηκαν στις Ελληνικές θάλασσες το 2014 με το Norman Atlantic που κόστισε τη ζωή έντεκα ανθρώπων και άλλων έντεκα το 2022 με το EUROFERRY OLYMPIA.
Οι Έλληνες πολίτες, καλούνται για μια ακόμη φορά να “βάλουν πλάτη” κατά την προσφιλή αναφορά του πρωθυπουργού, όχι για τη δική τους ευημερία αλλά για την ανέξοδη κερδοφορία των ολιγαρχών.
Και έχουν το θράσος να πανηγυρίζουν για αυτήν την κατάπτυστη συμφωνία, κυβερνητικοί υπουργοί και δημοτικές αρχές.
Στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας είχε βρεθεί πέρυσι τέτοιες μέρες ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 Γιάνης Βαρουφάκης, εκφράζοντας την εναντίωση του στην ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού της Ηγουμενίτσας.
Ο Γραμματέας του ΜέΡΑ25 είχε δηλώσει τότε σχετικά:
«Κάθε λιμάνι είναι ένα μονοπώλιο. Όταν θα έρθει αυτό το πλοίο θα έρθει σε αυτό το λιμάνι. Το μονοπώλιο ποτέ δεν μπορεί να υποκαταστήσει την αγορά. Όταν το δίνεις το λιμάνι σε έναν ιδιώτη του δίνεις το δικαίωμα ουσιαστικά να αποσπά χρήμα, προσόδους από το Δημόσιο, από τον τόπο. Το χειρότερο, δεν είναι ένα απλό λιμάνι το οποίο ιδιωτικοποιείται, είναι ένα λιμάνι το οποίο έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθε δεκάρα που θα πάρει το ΤΑΙΠΕΔ, που θα είναι ελάχιστες δεκάρες σε σχέση με τις προσόδους που θα μπορούν να αποσπά από τον τόπο αυτόν ο ιδιώτης που θα το πάρει, θα πάει μέσω του ΤΑΙΠΕΔ στην τρόικα. Μια τρόικα που πρώτον δεν έχει ανάγκη αυτά τα χρήματα, αντίθετα με τον τόπο αυτόν που τα έχει. Μη ξεχνάμε ότι η τρόικα στο κέντρο της έχει την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα που έχει τυπώσει 5,5 τρισεκατομμύρια, τα τυπώνουνε. Εδώ έχουμε μια καθαρή περίπτωση αποικιοκρατίας που χρησιμοποιεί την πτώχευση του ελληνικού κράτους για να περάσει αυτό το λιμάνι σε κάποιον ιδιώτη, δεν ξέρουμε σε ποιον από τους 7 που “χτυπάνε” σήμερα θα το πάρει. Αυτός που θα το πάρει δεν πρόκειται να προσφέρει κάτι που δεν προσφέρεται σήμερα. Το μόνο που θα κάνει είναι να εξάγει χρήμα από αυτό τον τόπο, χρήμα το οποίο θα καταλήξει στα Cayman islands. Δεν είναι ούτε υπέρ του καπιταλισμού αυτό που γίνεται, ούτε υπέρ του σοσιαλισμού, σίγουρα δεν είναι υπέρ της κοινωνίας, είναι υπέρ κάποιων ιδιωτών, ολιγαρχών που συνδέονται με τα συμφέροντα της τρόικας και των δανειστών. Μια καθαρή κλασική βάρβαρη περίπτωση αποικιοκρατίας. Για αυτό εμείς στο ΜέΡΑ25 εναντιωνόμαστε σε αυτό που θα γίνει σε αυτό το λιμάνι εδώ και ζητάμε την κοινωνικοποίησή του. Οι πρόσοδοι που βγαίνουν μέρα μπαίνει μέρα βγαίνει με τα πλοία που έρχονται και φεύγουν να μένουν στον τόπο. Στην Ηγουμενίτσα, συνολικά περιοχή της Δυτικής Ελλάδας, στην Ελλάδα ολόκληρη. Αυτό απαιτεί ρήξη, ρήξη με το καθεστώς που εμείς το ονομάζουμε χρεοδουλοπαροικία. Η Ελλάδα είναι μια φυλακή χρέους η οποία παράγει προσόδους για τους λίγους από τους πολλούς».
Τα ίδια ισχύουν ακριβώς ένα χρόνο μετά και με την πρόσφατη τραγική εμπειρία για τον ελληνικό λαό και την νεολαία στα Τέμπη.”

Tags: ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑΛΙΜΑΝΙ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣΜΕΡΑ 25
ShareTweetShare
Προηγούμενο Άρθρο

Παρουσίαση του βιβλίου «Εμείς που χωρίσαμε: Αφηγήσεις 30 ανθρώπων που έχουν χωρίσει»

Επόμενο Άρθρο

Ο Χ.Γκόκας για τα Εγγειοβελτιωτικά Έργα της Πεδιάδας Άρτας και το Αρδευτικό Έργο Πέτα-Κομπότι

Επόμενο Άρθρο
Eρώτηση στη Βουλή σχετικά την επικινδυνότητα του οδικού δικτύου στην Τοπική Κοινότητα Αμφιθέας

Ο Χ.Γκόκας για τα Εγγειοβελτιωτικά Έργα της Πεδιάδας Άρτας και το Αρδευτικό Έργο Πέτα-Κομπότι

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης & Προϋποθέσεις.

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Πρόσφατα άρθρα

  • Προσωρινή διακοπή κυκλοφορίας επί της οδού Ρήγα Φεραίου στα Καρδαμίτσια
  • Θέματα για λογοδοσία στο προσεχές περιφερειακό συμβούλιο
  • Σε μία εβδομάδα ξεκινά το Zagori Impact Investing Forum
  • Εκδήλωση για τη γιορτή της μητέρας στα Εικονίσματα
  • «Στασιμότητα ενεργειών μετεγκατάστασης του Σωφρονιστικού Καταστήματος (Σ.Κ.) Ιωαννίνων»

Κατηγορίες

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΑΛΙΑ ΕΚΔΟΣΗ

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

© 2021 ACL + Media

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

© 2021 ACL + Media

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας. Συνεχίζοντας την πλοήγηση στην ιστοσελίδα μας αποδέχεστε τους όρους χρήσης. Επισκεφτείτε τους Όρους Χρήσης για περισσότερες πληροφορίες.