Σε πρόσφατη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, εγκρίθηκε η ανάθεση σε τεχνικό σύμβουλο υπηρεσιών με τίτλο: «Κυκλοφοριακή οργάνωση στο πλαίσιο της ΒΑΑ 2021-2027», με προϋπολογισμό: 25.800€.
Στο άρθρο 2 «Αντικείμενο της υπηρεσίας» του τεύχους Τεχνικών Δεδομένων, η περιγραφή είναι ως συνήθως και παραδοσιακά, απολύτως γενική και αόριστη.Θυμίζω ότι, η «κυκλοφοριακή οργάνωση» αναφέρεται στη διαμόρφωση, διαχείριση και ρύθμιση της ροής της κυκλοφορίας οχημάτων και πεζών σε μια συγκεκριμένη περιοχή ή υποδομή, με σκοπό την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και την ομαλή λειτουργία του συστήματος μεταφορών.
Διευκρινίστε μας για ποια συγκεκριμένη περιοχή ή υποδομή του σχεδίου ΒΑΑ θα εκπονηθεί η «κυκλοφοριακή οργάνωση»;
Ακόμη, στα στάδια υλοποίησης της «κυκλοφοριακής οργάνωσης» αναφέρονται τα παραδοτέα με τον χαρακτηρισμό: «ενδεικτικά και όχι αποκλειστικά». Και αραδιάζονται ακολούθως «βαριές» και δύσκολες μελέτες, όπως οδοποιίας, υδραυλικές, κλπ.Είναι δυνατόν να πιστέψει κάποιος ότι θα βρεθεί δωρητής της πόλης μας, ο οποίος θα εκπονήσει όλες τις αναφερόμενες αυτές μελέτες στην πληρότητα που απαιτούν τα συγχρηματοδοτούμενα έργα με 25.000€;
Από τα προαναφερόμενα,προκύπτει χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι δεν υπάρχει σαφής και ξεκάθαρος προσδιορισμός των ζητούμενων και τελικών παραδοτέων. Δεν ξέρουμε τί ζητάμε. Αυτή είναι η νοοτροπία που υπήρχε και συνεχίζει να υπάρχει στις διοικήσεις του Δήμου μας. Ας αναθέσουμε κάτι και ό,τι προκύψει… Εξαιτίας της νοοτροπίας αυτής, δυστυχώς, πάντα και τελικά, προκύπτουν οι παρατάσεις των έργων, οι υπερβάσεις σε προϋπολογισμούς, οι αστοχίες, κλπ.
Ένα άλλο παράδειγμα της νοοτροπίας αυτής -εκτός της περίπτωσης του Μεγάλου Δακτυλίου που κατά δήλωση των αρμοδίων της προηγούμενης δημοτικής αρχής θα ήταν έτοιμος από τον Μάιο του 2023 και αποτελεί τρανταχτό παράδειγμα προς αποφυγή- είναι το έργο σύνδεσης δομής Κατσικάς με τον παραλίμνιο πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο.
Η αποδοχή της χρηματοδότησης του έργου έγινε τον Ιούνιο του 2022, η δημοπράτησή του τον Φεβρουάριο του 2023, η κατακύρωση στον ανάδοχο για την κατασκευή του τον Ιούλιο του 2023 και τελικά η σύμβαση υπογράφτηκε, έναν χρόνο μετά, τον Μάιο του 2024. Όπως ο καθένας αντιλαμβάνεται, ήδη τα μεσοδιαστήματα από την προηγούμενη στην επόμενη φάση του έργου είναι μεγάλα και αναιτιολόγητα, κατά την άποψή μας.
Το κερασάκι στην τούρτα όμως είναι το γεγονός ότι, σήμερα, 1,5 χρόνο μετά, κλήθηκε η Δημοτική Επιτροπή,τις προάλλες, να εγκρίνει την τροποποίηση της μελέτης του έργου!
Και ρωτάμε:
- Γιατί η δημοτική αρχή δημοπράτησε και συμβασιοποίησε το έργο χωρίς περιβαλλοντική αδειοδότηση ή απαλλαγή από αυτή;
- Γιατί ο φάκελος του έργου για τον προσυμβατικό έλεγχο ήταν ελλιπής;
- Τί αντικείμενο εκτελούσε ο ανάδοχος όλο αυτό το χρονικό διάστημα;
- Ποιος, τελικά ευθύνεται για τις καθυστερήσεις αυτές και κυρίως για το ότι το έργο δεν αποδίδεται στους δημότες εντός των συμβατικών προθεσμιών;
Κύριε Δήμαρχε,
για ακόμη μία φορά, σας προτρέπω να δείτε με τους συνεργάτες σας όλες αυτές τις δυσλειτουργίες και να λάβετε τα μέτρα εκείνα για να απαλλαχθεί επιτέλους ο Δήμος από αυτή τηδιαχρονική παθογένεια, γιατί κάθε έργο εκτός από άρτιο τεχνικά,είμαστε υποχρεωμένοι να το παραδίδουμε στην κοινωνία και στον σωστό χρόνο.
Κλείνοντας, παρατηρώ ότι από το 2019 συζητάμε στην αίθουσα αυτή για τα ίδια και τα ίδια έργα! Αυτή είναι η ανάπτυξη που χρειάζεται ο τόπος μας;