• ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Παρασκευή, 4 Ιουλίου, 2025
VimaNews
Advertisement
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Vima News
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος ΑΜΚΕ σχετικά με τις επιχειρούμενες αλλαγές στον σχεδιασμό μηχανισμού εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών

19 Φεβρουαρίου 2025
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
A A
0
Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος ΑΜΚΕ σχετικά με τις επιχειρούμενες αλλαγές στον σχεδιασμό μηχανισμού εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών
Share on FacebookShare on Twitter

Με το παρόν Δελτίο Τύπου, τόσο η Θεοφάνης Ερμής Θεοχαρόπουλος ΑΜΚΕ όσο και οι παραπάνω
από πενήντα χιλιάδες πολίτες της διαδικτυακής κοινότητας ”Theofanis Ermis Connecting Us”, θα
θέλαμε να εκφράσουμε την έντονη ανησυχία μας και τον προβληματισμό μας σχετικά με τις
αποφάσεις, τις στοχεύσεις και τον σχεδιασμό της πολιτικής και φυσικής ηγεσίας της κυβέρνησης και
του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας δια του υπουργού του κ Κικίλια άλλα
και του Αρχηγού του επιχειρησιακού βραχίονα του παραπάνω Υπουργείου, δηλαδή του
Πυροσβεστικού Σώματος, αντιστρατήγου Θεόδωρου Βάγια, παρά τις υποσχέσεις και τις δεσμεύσεις
τόσο αυτών όσο και του ιδίου του Πρωθυπουργού κυρίου Μητσοτάκη, σε ότι αφορά τόσο στον
Ευρωπαϊκό χαρακτήρα HEMS (Helicopter Emergency Medical Services) δηλαδή αυτό των
Πρωτογενών Αεροδιακομιδών του μηχανισμού εναέριας διάσωσης και αεροδιακομιδών Θεοφάνης
Ερμής Θεοχαρόπουλος, όσο και στην επιλογή των κατάλληλων ελικοπτέρων HEMS βάσει των
διεθνών και Ευρωπαϊκών προδιαγραφών, των χρόνων ετοιμότητας που δεν θα ξεπερνούσαν τα 3
έως 5 λεπτά από την κλήση για βοήθεια αλλά και στην επιλογή των σχετικών Βάσεων ετοιμότητας
επιφυλακής με αφορμή το αιφνιδιαστικό ΦΕΚ Β’ 210 28/01/2025.


Συγκεκριμένα με ένα σύνολο αυθαίρετων αποφάσεων και επιλογών με χαριστική βολή την ως άνω
απόφαση του αρχηγού ΠΣ αντιστρατήγου Θεόδωρου Βάγια, καταργείται με τρόπο αυθαίρετο και
σχεδόν ολοκληρωτικά η κοπιαστική και απόλυτα εθελοντική μας συμβολή στο όλο εγχείρημα τα
τελευταία 2 χρόνια, αποφασίζεται ο μηχανισμός να γίνει ακόμη μία Ελληνική πατέντα παρά τις
έντονες αντιδράσεις μας άλλα και τις συστάσεις Ευρωπαίων ειδικών και της EHAC (European HEMS
and Air Ambulance Committee) της οποίας είμαστε ως ΑΜΚΕ συνδεδεμένο μέλος, αλλά και
ουσιαστικά καταργείται ο αρχικός πιλοτικός σχεδιασμός των βάσεων που όριζε ο νόμος 4989/2022
και αργότερα 5075/2023 σε Αθήνα, Καβάλα, Ιωάννινα, Ανδραβίδα, Αγχίαλο και Ηράκλειο και
ορίζονται αντ’αυτών, βάσεις σε Άκτιο, Ανδραβίδα, Αγχίαλο, Νάξο, Σάμο και Ηράκλειο.
Η πιλοτικός χαρακτήρας της εφαρμογής του εγχειρήματος προϋποθέτει και απαιτεί σωστό εξαρχής
σχεδιασμό με γνώμονα την εξαγωγή ποιοτικών και ποσοτικών στατιστικών στοιχείων ώστε να κριθεί
αντικειμενικά η αποτελεσματικότητα αλλά και η περαιτέρω απαραίτητη ανάπτυξη του εγχειρήματος,
πάντα όμως εξυπηρετώντας όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό πολιτών, σε όλες τις φάσεις
εφαρμογής και ανάπτυξής του. Κάτι τέτοιο δυστυχώς δεν διαφαίνεται στον παρόντα επιχειρούμενο
σχεδιασμό.


Καταγγέλλουμε λοιπόν τις παραπάνω μεθοδεύσεις στο σύνολό τους, και πραγματικά δεν μπορούμε
να κατανοήσουμε τόσο τον λόγο των αλλαγών αυτών από τις δεσμεύσεις και τα συμφωνηθέντα αλλά
και ποιοί είναι αυτοί που τελικά με τις μεθοδεύσεις αυτές και τις αποφάσεις τους, παρακάμπτουν
τόσο τις διεθνείς και Ευρωπαϊκές πρακτικές, όσο και την κοινή λογική. Η πρακτική του να
εξυπηρετηθούν πιθανώς συμφέροντα αυτοσχεδιάζοντας και οδηγώντας με μαθηματική βεβαιότητα το
όλο εγχείρημα σε απαξίωση και τελικά αποτυχία, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους. Μάλιστα αυτό πάει
να γίνει πριν καν ακόμη το εγχείρημα προλάβει να υλοποιηθεί, με την τουλάχιστον επί ένα χρόνο
καθυστέρηση από τον αρχικό σχεδιασμό που προέβλεπε την έκδοση Τender Ευρωπαϊκού
διαγωνισμού για τη μίσθωση πακέτου ελικοπτέρων και πλήρους προσωπικού από πάροχο με
πιστοποιητικό αερομεταφορέα (AOC) κατά EASA, ήδη από τον Ιανουάριο του 2024.
Απαιτούμε να δοθούν απαντήσεις και να αιτιολογηθούν οι στοχεύσεις τουλάχιστον στα παρακάτω:
Γιατί έχει καθυστερήσει η έκδοση Τender για την μίσθωση πακέτου ελικοπτέρων και προσωπικού
HEMS, ποιοί είναι υπεύθυνοι για την καθυστέρηση αυτή, και άρα για τους θανάτους που θα είχαν
αποφευχθεί τόσο καιρό;


Γιατί επιλέγεται αντί του του Ευρωπαϊκού προτύπου HEMS ετοιμότητας των 3 έως 5 λεπτών το
απόλυτα αποτυχημένο ακόμη και στην αεροπυρόσβεση επιχειρησιακό μοντέλο της ΥΕΜΠΣ σε ότι
αφορά τις φάσεις ετοιμότητας επιφυλακής και τους χρόνους ετοιμότητας 20 λεπτών, που ισχύουν
μόνο στην Ελλάδα; Ποιοι θίγονται και συντηρούν την ολέθρια και εγκληματική αυτή για φύση και
άνθρωπο τακτική;
Γιατί ενώ μέχρι και ο Πρωθυπουργός έχει εξαγγείλει ότι ο μηχανισμός θα διαθέτει τα κατάλληλα
μικρά ευέλικτα ελικόπτερα, που και ο ίδιος έχει δει σε δράση στο εξωτερικό, το υπουργείο
Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας προμηθεύεται πανάκριβα ελικόπτερα μεσαίου τύπου
με σκανδαλώδη τρόπο σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της επιτυχίας του εγχειρήματος;
Γιατί επιλέγεται η Σάμος ως η μία από τις τρεις βάσεις ελικοπτέρων του μηχανισμού στη Νησιωτική
Ελλάδα; Ποια η λογική και το κριτήριο αυτής της αυθαίρετης και αβάσιμης απόφασης; Ποια
συμφέροντα εξυπηρετούν 33 χιλιάδες πολίτες αντί του παραπάνω του ενός εκατομμυρίου πολιτών
και τουριστών που θα εξυπηρετούσε η βάση της Καβάλας; Ας σημειωθεί ότι στη Θεσσαλονίκη που
θα κάλυπτε η βάση της Καβάλας υπάρχει ήδη κατάλληλη υγειoνομική υποδομή με ελικοδρόμιο και
σύντομα θα διαθέτει κέντρο τραύματος level 1.
Γιατί καταργείται η ανάλογη βάση ελικοπτέρων στα Ιωάννινα που καλύπτει μεγάλο πληθυσμιακά
αριθμό πολιτών και τουριστών από 1 έως 2 εκατομμύρια τόσο στην Ηπειρωτική Χώρα αλλά και τα
Επτάνησα για να πάει στο Άκτιο του οποίου ο κύκλος δράσης υπερκαλύπτεται κατά 40-50% από την
βάση της Ανδραβίδας;
Τέλος γιατί δεν υπάρχει βάση στην Αττική που αποτελεί τον μισό πληθυσμό της Χώρας και μεγάλο
τουριστικό προορισμό;

ShareTweetShare
Προηγούμενο Άρθρο

Ανοιχτή πολιτική εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ιωαννίνων – Κυριακή 23/2 με τον Σωκράτη Φάμελλο

Επόμενο Άρθρο

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Τελετή μνήμης των «Έξι Παλληκαριών, πεσόντων στον λόφο Δουρούτη»

Επόμενο Άρθρο
Δεκτό το αίτημα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων για την επιδότηση του φοιτητικού εισιτηρίου

Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Τελετή μνήμης των «Έξι Παλληκαριών, πεσόντων στον λόφο Δουρούτη»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης & Προϋποθέσεις.

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Πρόσφατα άρθρα

  • Tηλεδιάσκεψη για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι καλλιεργητές στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων
  • Ανώτατη βαθμολογία του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Πιστοποίηση έως το 2030
  • Στο Πρόγραμμα «Ήπειρος» η «Δημιουργία παιδικής χαράς ΑΜΕΑ στην Άρτα»
  • Tην απείλησαν με πιστόλι και μαχαίρι και τις πήραν χρυσαφικά και χρήματα – Συνελήφθησαν άμεσα
  • «Χρυσό» το OnTradeSales της ΧΗΤΟΣ στα Sales Excellence Awards 2025

Κατηγορίες

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΑΛΙΑ ΕΚΔΟΣΗ

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

© 2021 ACL + Media

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

© 2021 ACL + Media

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας. Συνεχίζοντας την πλοήγηση στην ιστοσελίδα μας αποδέχεστε τους όρους χρήσης. Επισκεφτείτε τους Όρους Χρήσης για περισσότερες πληροφορίες.