• ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου, 2025
VimaNews
Advertisement
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Vima News
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Θέματα από τη συνεδρίαση λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής

1 Δεκεμβρίου 2025
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
A A
0
Share on FacebookShare on Twitter

Ολοκληρώθηκε η μελέτη

Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι

Η μελέτη για τον οδικό άξονα Ηγουμενίτσα- Μαυρομάτι έχει ολοκληρωθεί από την ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. και ο προϋπολογισμός της ανέρχεται στα 260 εκατομμύρια ευρώ, έκανε γνωστό σήμερα το Περιφερειακό Συμβούλιο Ηπείρου ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Θεσπρωτίας κ. Θωμάς Πιτούλης, απαντώντας σε ερώτηση που είχε καταθέσει στο Περιφερειακό Συμβούλιο η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών».

Για τη δημοπράτηση του έργου απομένουν οι κτηματολογικοί πίνακες ΄που συντάσσονται και η τελική αδειοδότηση για τη μελέτη του Περιφερειακού, της περιβαλλοντικής αδειοδότησης από το Υπουργείο, την οποία αναμένουμε ημέρα σε ημέρα.

Για τη χρηματοδότηση ανέφερε ότι έχει γίνει συζήτηση  με τον Ευρωπαίο Επίτροπο κ. Απόστολο Τζιτζικώστα, ο οποίος έχει δεσμευτεί για ένταξη του έργου στα διευρωπαϊκά δίκτυα, σε συνδυασμό με το οδικό έργο Τεργέστη – Άγιοι Σαράντα το οποίο υλοποιείται από την Ιταλία και την Αλβανία.

Πρόταση 17,610.000 ευρώ για κοινωνική

στέγαση στο Ε.Π. «Ήπειρος 2021-2027»

Στην αναθεώρηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ήπειρος 2021-2027», η Περιφέρεια Ηπείρου, έχει υποβάλει πρόταση για την προώθηση της πρόσβασης σε οικονομικά προσιτή και βιώσιμη στέγαση, με προϋπολογισμό 17.610.000 ευρώ. Την ανακοίνωση έκανε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης σήμερα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσε ο επικεφαλής της παράταξης «ΚΟΙΝΟ των ΗΠΕΙΡΩΤΏΝ» κ. Ιωάννης Στέφος.

«Η πρόταση – όπως εξήγησε ο Περιφερειάρχης- περιλαμβάνει στήριξη παρεμβάσεων ανακαίνισης υφιστάμενου κτιριακού αποθέματος (δημόσιου και ιδιωτικού) για οικιακή χρήση, συμπεριλαμβανομένης της ενεργειακής του αναβάθμισης, η δημιουργία νέων ή αναβάθμισης φοιτητικών εστιών σε αστικά κέντρα και σε περιοχές με αυξημένες ανάγκες φοιτητικής στέγασης, η δημιουργία νέων, ενεργειακά αποδοτικών και βιώσιμων κατοικιών, οικονομικά προσιτών σε επιμέρους ομάδες του πληθυσμού.

Η προτεινόμενη παρέμβαση χωρίζεται σε τρία μέρη- δράσεις:

  • Η πρώτη δράση, αφορά ανακαίνιση παλαιών κλειστών ή ανοικτών ακινήτων με ήπιες ενεργειακές παρεμβάσεις.
  • Η δεύτερη δράση, αφορά ανακαίνιση Δημοτικών ή Περιφερειακών ακινήτων που βρίσκονται σε ορεινές περιοχές, με σκοπό να διατεθούν με μακροχρόνια μίσθωση σε εργαζόμενους σε δημοτικές, περιφερειακές υπηρεσίες, σχολεία, νοσοκομεία, κέντρα υγείας, σώματα ασφαλείας κλπ
  • Η τρίτη δράση αφορά δράσεις προσιτής στέγης, που περιλαμβάνει:

Δημιουργία νέων ή αναβάθμιση υφιστάμενων φοιτητικών εστιών σε αστικά κέντρα

Δημιουργία νέων ενεργειακά αποδοτικών και βιώσιμων κατοικιών, οικονομικά  προσιτών για ομάδες με δυσκολίες πρόσβασης σε οικονομικά προσιτή στέγαση (π.χ. νέα ζευγάρια), χωρίς οποιαδήποτε μορφή διαχωρισμού ή αποκλεισμού.

Το αναθεωρημένο Πρόγραμμα, θα αξιολογηθεί το επόμενο διάστημα και πιστεύω ότι θα έχουμε θετική κατάληξη. Μετά την αξιολόγηση το λόγο θα έχουν οι δικαιούχοι των δράσεων για την αξιοποίησή του προς όφελος των πληθυσμιακών ομάδων που αναζητούν φθηνή στέγη και για τους δημόσιους λειτουργούς που καλούνται να υπηρετήσουν σε δυσπρόσιτες περιοχές».

Εκτεταμένο Πρόγραμμα Εκσυγχρονισμού

των αρδευτικών δικτύων ΓΟΕΒ- ΤΟΕΒ

Πρόταση για τρία νέα έργα εξοικονόμησης νερού έχει καταθέσει η Περιφέρεια Ηπείρου στην τελευταία Πρόσκληση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Συγκεκριμένα όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης,  στη σημερινή Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, αυτά αφορούν:

  • Τα έργα εξοικονόμησης νερού για τον ΤΟΕΒ Κρύας- Λαψίστας, με προϋπολογισμό άνω των 21 εκατομμυρίων ευρώ.
  • Το έργο ταμίευσης νερού (φράγμα Κομποτίου) με προϋπολογισμό 74,5 εκ. ευρώ.
  • Τα έργα εξοικονόμησης νερού στον ΤΟΕΒ Αχέροντας, με προϋπολογισμό 13, 7 εκ. ευρώ.

Ο Περιφερειάρχης, απαντώντας σε ερώτηση του επικεφαλής  της παράταξης «ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΗΠΕΙΡΟΥ» κ. Σπ. Υφαντή, ενημέρωσε αναλυτικά  για το εκτεταμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΓΟΕΒ- ΤΟΕΒ της Ηπείρου, λέγοντας- μεταξύ άλλων- αναφέροντας τα εξής:.

 Σήμερα εκτελούνται τα έργα:

  • Έργα Βελτίωσης αντλιοστασίων ΤΟΕΒ Γραμμενίτσας- Βλαχέρνας, με προϋπολογισμό 1.090.000 ευρώ
  • Εκσυγχρονισμός αρδευτικού δικτύου Περάνθης – Λουτρότοπου, με προϋπολογισμό 2.198.000 ευρώ.
  • Έργα εξοικονόμησης νερού στον ΤΟΕΒ Ζώνη Αράχθου με προϋπολογισμό 2.000.000 ευρώ.
  • Έργα εξοικονόμησης νερού στον ΤΟΕΒ Ραγίου – Κεστρίνης με προϋπολογισμό 1.625.000 ευρώ.
  • Έργα ΤΟΕΒ Κερασώνα- Παναγιάς (Ηλεκτρονικές κάρτες, κατασκευή φωτοβολταϊκού, αντικατάσταση αγωγών κλπ) με προϋπολογισμό 1.846.824 ευρώ.
  • Έργα Μπόιδα – Μαυρή (Αντικατάσταση χαλύβδινου αγωγού, εκσυγχρονισμός αντλιοστασίων) με προϋπολογισμό 2.150.000 ευρώ.
  • Έργα ΤΟΕΒ Αχέροντα (Βελτίωση αντλιοστασίου- ηλεκτρονικές κάρτες) με προϋπολογισμό 1.542.600 ευρώ.
  • ‘Εργα ΤΟΕΒ Λάμαρης (Εκσυγχρονισμός αντλιοστασίων – Ηλεκτρονικές κάρτες) με προϋπολογισμό 1.881.516 ευρώ.
  • Έργα Ζώνη Αράχθου (ΥΠΑΑΤ) με προϋπολογισμό 2.196.899 ευρώ.
  • Έργα ΤΟΕΒ Λούρου (ΥΠΑΑΤ) με προϋπολογισμό 2.196.564, 33 ευρώ.

(Για τα  δύο τελευταία, τα τεύχη δημοπράτησης δόθηκαν έτοιμα από την Τεχνική Υπηρεσία του  Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στην Περιφέρεια για να τα υποβάλλει στην πρόσκληση του Υπουργείου.

Έτοιμα τεύχη δημοπράτησης μας είχαν δοθεί από το ΥΠΑΑΤ και για τα έργα Αγίου Γεωργίου-Γλυκόριζου με προϋπολογισμό   831.535,47 ευρώ. Η σύμβαση με τον ανάδοχο διαλύθηκε διότι η μελέτη του έργου ήταν για άλλες διώρυγες από αυτές που προέβλεπε και δεν μπορούσε να κατασκευαστεί το έργο).

 Σε  εξέλιξη (έχει εκτελεστεί το 80%) είναι το έργο για το Αρδευτικό του Μέσου Ρου Καλαμά, με τον συνολικό προϋπολογισμό να ανέρχεται σε 6.387.381,23 ευρώ.

Τέλος   πέρυσι παραδόθηκε το αρδευτικό έργο στη θέση «Μπούφος» Αμμότοπου, με προϋπολογισμό 1.200.000 ευρώ.

Ενημέρωση για τα οδικά έργα της Π.Ε. Άρτας

Για  οδικά έργα της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας, που είτε υλοποιούνται, είτε έχουν προγραμματιστεί, ενημέρωσε το Περιφερειακό Συμβούλιο ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Άρτας κ. Βασίλης Ψαθάς, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσε η παράταξη «Ήπειρος Όλον» δια του Περιφερειακού Συμβούλου κ. Άλκης Παπαχρηστάκης.  

Στην τοποθέτησή του ο κ. Β. Ψαθάς, ανέφερε:

«Θα περίμενα  ο κύριος Παπαχρηστάκης, ο οποίος σε προηγούμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου είχε εκφράσει μεγάλη αγωνία για τη διπλή γεφύρωση του Αράχθου, σήμερα να είχε ένα θετικό λόγο για την προσπάθεια  που έγινε με θετικό αποτέλεσμα και το έργο δημοπρατείται.

Αντί αυτού, μας παραθέτει σήμερα ένα κατάλογο δρόμων που πρέπει να αποκαταστήσει η Περιφέρεια. Στην πολιτική αυτό μπορεί να χαρακτηριστεί μια απόπειρα υποβάθμισης μιας θετικής εξέλιξης για την Άρτα, βάζοντας στη συζήτηση άλλα ζητήματα ή και προβλήματα. Τη χαρακτηρίζω απόπειρα, για τον απλό λόγο, ότι τα πραγματικά γεγονότα, τον διαψεύδουν και μας δίνει την ευκαιρία να παρουσιάσουμε μια σειρά από έργα που προχωρήσαμε ή και έχουμε σε εξέλιξη.

Η διπλή γεφύρωση του Αράχθου, όμως είναι μια ακόμη επίδειξη ενδιαφέροντος της Περιφερειακής Αρχής για την Περιφερειακή Ενότητα Άρτας.  Μόνο για αυτό το έργο η Περιφέρεια διαθέτει από δικούς της πόρους 3 εκατομμύρια ευρώ.

Ο κ. Παπαχρηστάκης όμως κάνει και κάτι άλλο: Στη λίστα όσων πρέπει να γίνουν κατά τη γνώμη του περιλαμβάνει και έργα είτε των Δήμων, είτε άλλων φορέων, όπως των ΤΟΕΒ ή και του ΦΟΣΔΑ. Τυχαίο; Από άγνοια; Από πολιτική σκοπιμότητα; Μπορεί το ένα, μπορεί και τα τρία.

 Συγκεκριμένα:

Να το επαναλάβουμε ότι η αγροτική οδοποιία ανήκει στους Δήμους και η Περιφέρεια Ηπείρου συνδράμει κατά διαστήματα και κατά περίπτωση μέσω Προγραμματικών Συμβάσεων.

  • Η κατασκευή κόμβου στην Κυράτσα, είναι αρμοδιότητα του Δήμου Νικολάου Σκουφά.
  • Η στροφή Αμφιθέας, είναι εντός οικισμού, και η αρμοδιότητα ανήκει στο Δήμο Γ. Καραϊσκάκη.
  • Οι διαδημοτικές συνδέσεις Άνω Πέτρα- Μεγάρχη είναι αρμοδιότητας του Δήμου
  • Η πρόσβαση προς τη Μονάδα Κομποστοποίησης είναι αρμοδιότητα του ΦΟΣΔΑ και η Περιφέρεια είχε αναλάβει με χρηματοδότηση από το Interreg μόνο την κατασκευή του εργοστασίου.
  • Στη λίστα αυτή προστέθηκε πριν δέκα  ημέρες και ένα ακόμη έργο:  Ο δρόμος Αθαμάνιο- Θεοδώριανα, με προϋπολογισμό 2 εκ. ευρώ, τον οποίο  θα ολοκληρώσει η Περιφέρεια Ηπείρου, όπως αποφασίστηκε σε σύσκεψη που έγινε στο Υπουργείο Υποδομών.

Σε ότι αφορά το επαρχιακό δίκτυο και την σύνδεση Περιφέρειας και όμορων Νομών, η Περιφέρεια:

  • έχει διαθέσει περίπου 900.000 ευρώ για την σύνδεση με Θεσσαλία (Πηγές έως όρια Νομού).
  • Για τη σύνδεση με Δυτική και Στερεά Ελλάδα έχει ολοκληρωθεί το έργο Μεσόπυργος – Αυλάκι – όρια Νομού π/υ 2,6 εκ. ευρώ και έχει σταλεί στο Υπουργείο τεχνικό δελτίο 3 εκ. ευρώ της Β΄ φάσης του έργου για ένταξη σε πρόγραμμα.
  •  Έχει ολοκληρωθεί και το έργο Αστροχώρι – Μεγαλόχαρη Α΄ φάση π/υ 2,2 εκ. ευρώ και  η Β΄ φάση π/υ 2,5 εκ. ευρώ.

Από μέρους των γειτονικών Περιφερειών δεν έχει υλοποιηθεί κάποιο σχετικό έργο σύνδεσης.

Συνεχίζοντας:

  • Το έργο Καστανιά – Τετράκωμο έχει ολοκληρωθεί και ενώνει δύο ορεινούς όγκους.
  • Η διάνοιξη του δρόμου Κομπότι – Κόπραινα, είναι σε φάση μελέτης, ενώ η γέφυρα είναι σε φάση κατασκευής, υπάρχει ανάδοχος.
  • Ο δρόμος Μεγαλόχαρη- Μεσόπυργος έχει συντηρηθεί και αν χρειαστεί θα συντηρηθεί εκ νέου.
  • Για το δρόμο Δημαριό – Κομπότι, παρότι είναι αγροτικός δρόμος έχουμε εγκρίνει πίστωση 300.000 ευρώ.  
  • Στο τεχνικό πρόγραμμα της Π.Ε. Άρτας εντάχθηκε μελέτη για τον κόμβο Σελλάδων – Κομπότι.
  • Δεν έχουμε ενημερωθεί σε ποια χρηματοδοτικά εργαλεία αναφέρθηκε ο κ. Τζιτζικώστας, ωστόσο στο ΕΣΠΑ δεν υπάρχει δυνατότητα χρηματοδότησης για το έργο Άρτα- Καρδίτσα.

Εκτός αυτών:

  • Τον περασμένο Οκτώβριο η Περιφέρεια κατέθεσε πρόταση χρηματοδότησης για το έργο άρδευσης μέσω του φράγματος Κομποτίου, προϋπολογισμού 75 εκ. ευρώ.

Όσα προανέφερα αποδεικνύουν ότι δεν έχουμε αφήσει ζητήματα της Περιφερειακής Ενότητας Άρτας χωρίς να επιληφθούμε. Οι ανάγκες βέβαια είναι πολλές. Δυστυχώς τα καιρικά φαινόμενα συχνά αφήνουν πίσω τους πληγές και ζημιές που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα και προκαλούν καθυστερήσεις στην υλοποίηση άλλων προγραμματισμένων έργων.

Σημασία δεν έχει τι μπορεί να ειπωθεί μια δεδομένη στιγμή, αλλά τι γίνεται σε βάθος χρόνου. Και εμείς είμαστε Περιφερειακή Αρχή των πράξεων και όχι των λόγων».  

Έργο ανάπτυξης και οδικής ασφάλειας για τα

Τζουμέρκα ο δρόμος Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας

«Η σύνδεση των Τζουμέρκων με την Ιόνια Οδό, για μας δεν είναι έργο «βιτρίνας», δεν είναι φαραωνικό, αλλά είναι έργο ζωής και ανάπτυξης μιας περιοχής η οποία για δεκαετίες υστερεί αναπτυξιακά και πλήττεται από την πληθυσμιακή συρρίκνωση. Είμαστε αποφασισμένοι να εξαντλήσουμε κάθε δυνατότητα ώστε το έργο – παρά τις πρόσκαιρες αντιδράσεις κάποιων- να ολοκληρωθεί με τον αρτιότερο δυνατό τρόπο». 

Με τα λόγια αυτά κατέληξε ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης την αρχική του τοποθέτηση στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής, απαντώντας σε ερώτηση του Περιφερειακού Συμβούλου, επικεφαλής της παράταξης «ΦΩΣ» κ. Λάμπρου Γεωργόπουλου.

Ο Περιφερειάρχης αναφερόμενος στο ιστορικό του έργου, μεταξύ άλλων, ανέφερε τα εξής:

«Αξίζει το ποσό που δαπανάται για αυτό το έργο; Ρωτά ο κ. Γεωργόπουλος. Ναι του απαντώ! Έχουν δικαίωμα και οι κάτοικοι των Τζουμέρκων στην ασφαλή κυκλοφορία. Έχουμε υποχρέωση ως Περιφέρεια να συμβάλλουμε στην ισόρροπη ανάπτυξη. Αυτό δεν ζητάμε άλλωστε συχνά στο Περιφερειακό Συμβούλιο; Σε αυτή την κατεύθυνση δεν είναι οι βελτιώσεις των οδικών δικτύων. Εδώ δεν ακούστηκε ως επιχείρημα ότι για τη δημογραφική συρρίκνωση μερίδιο ευθύνης ανήκει και στο οδικό δίκτυο;

Άρα κάποια έργα δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν με το λογική του κόστους/οφέλους. Οι ανθρώπινες ζωές, η επιβίωση της ενδοχώρας και ειδικότερα των απομακρυσμένων από το κέντρο περιοχών δεν μπορεί να μπαίνει στο «ζύγι» του ανταποδοτικού οφέλους.

Η σύνδεση των Τζουμέρκων με την Ιόνια Οδό, δεν είναι χθεσινό αίτημα. Ήταν ένα διαχρονικό αίτημα σύνδεσης των Τζουμέρκων με έναν από τους κεντρικούς οδικούς άξονες.

Η προοπτική σύνδεσης με την Εγνατία Οδό, δεν προχώρησε εξαιτίας του τεράστιου κόστους που απαιτείται, (περί τα 150 εκ. ευρώ). Μοναδική λύση απέμεινε αυτή της σύνδεσης με την Ιόνια Οδό. Ήταν αίτημα που είχε κατατεθεί από την εποχή της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης από παράγοντες της Αυτοδιοίκησης και των Τζουμέρκων.

Για την εκπόνηση των μελετών εξετάστηκαν όλες οι πιθανές λύσεις. Η τελική μελέτη συζητήθηκε στα αρμόδια όργανα, όπως και η Περιβαλλοντική Μελέτη. Όλα ήταν διάφανα, όλα σύμφωνα με τη Νομοθεσία. Ότι προβλέπεται εφαρμόζεται. Το έργο αφορά βελτίωση τμήματος της 2ης επαρχιακής οδού Ιωαννίνων από Πηγάδια έως Πράμαντα και στο υποτμήμα Πηγάδια- Γέφυρα Πλάκας.

Η περιβαλλοντική αποκατάσταση θα γίνει όπως προβλέπεται από την ΑΕΠΟ. Τα αδρανή υλικά εναποτίθενται σε αδειοδοτημένους χώρους και μελλοντικά ενδεχομένως να χρησιμοποιηθούν σε άλλα έργα της Περιφέρειας. Σε ένα τόσο μεγάλο έργο, σε ένα έργο που κατασκευάζεται σε περιοχή με πολύ δύσκολο ανάγλυφο, δεν είναι ούτε πρωτοφανές, ούτε περίεργο να υπάρχει αναπροσαρμογή του προϋπολογισμού.

Έχουν προκύψει δυσκολίες που δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν στην αρχική μελέτη. Σήμερα βρισκόμαστε στο πιο δύσκολο σημείο του έργου στη θέση «Ορσίδες», στην οποία κατά τη διάρκεια των εκσκαφών προέκυψαν απρόβλεπτοι παράγοντες, όπως κλίση, στρωματογραφία πετρωμάτων,  εγκλωβισμένα νερά, για την αντιμετώπιση των οποίων απαιτείται η παροχή εξειδικευμένων επιστημονικών συμβουλευτικών υπηρεσιών με γεωλογικό και γεωτεχνικό αντικείμενο.

Τέτοιο επιστημονικό δυναμικό δεν διαθέτει η Περιφέρεια για αυτό και απευθυνθήκαμε στο Τμήμα Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, με επιστημονικό υπεύθυνο τον καθηγητή κ. Αβραάμ Ζεληλίδη. Η ερευνητική του ομάδα θα παρακολουθεί την εξέλιξη των εργασιών και θα προτείνει λύσεις εφαρμογής για την αντιμετώπιση τους.  Η προοπτική είναι το έργο να ολοκληρωθεί στο τέλος του επόμενου χρόνου.

 Έχουν γίνει δύο αυτοψίες των Επιθεωρητών Περιβάλλοντος, μετά από καταγγελίες για διαφυγή υλικών στην κοίτη του ποταμού Αράχθου.  

Η πρώτη έγινε στις  23 και 24 Ιουλίου του 2025   από την οποία προέκυψαν κατά δήλωση των ελεγκτών τα εξής:

  • η διαπλάτυνση πραγματοποιείται με μηχανικά μέσα σφυριά ή εκρηκτικά. Όπου απαιτείται στα σημεία των εργασιών δημιουργείται ανάχωμα ανάσχεσης κατά μήκος του δρόμου για την αποτροπή πτώσης υλικών στο κατάντη πρανές και κατ’ επέκταση στον ποταμό Άραχθο. Κατά την αυτοψία πραγματοποιούνταν εργασίες διαπλάτυνσης με χρήση σφύρας καθώς και φόρτωση υλικών εκσκαφής. Δεν διαπιστώθηκε διαφυγή υλικών στο πρανές και υπήρχε ανάχωμα ανάσχεσης καλύπτοντας την έκταση των εργασιών. Επίσης στο σημείο των εργασιών έχει διαμορφωθεί πατάρι στο ανάντη πρανές όπου θα πραγματοποιηθούν ελεγχόμενες εκρήξεις και στη συνέχεια τα υλικά θα απομακρυνθούν. Σε τμήμα που έχει πραγματοποιηθεί η διαπλάτυνση και υπάρχει σάρα στο κατάντη πρανές έχουν τοποθετηθεί οπλισμένα επιχώματα ανά 50 cm για σταθεροποίηση του πρανούς το οποίο καλύφθηκε με φυτική γη προκειμένου να βλαστήσει και να εναρμονιστεί με το φυσικό περιβάλλον προσφέροντας επιπλέον σταθεροποίηση.

Σε νεότερη αυτοψία που πραγματοποίησαν οι ίδιοι οι ελεγκτές στις 19/08/2025 αναφέρουν ότι:

  • από το μόνο σημείο πρόσβασης που είναι η Γέφυρα Πλάκας διαπιστώθηκε ότι δεν υπάρχουν υλικά εκσκαφών λόγω κατολισθήσεων από το έργο εντός της κοίτης. Το πλάτος της διατομής δεν έχει υποστεί αλλοιώσεις και υπάρχει παροχή. Διαπιστώθηκε η παρουσία φερτών υλικών πέτρες εντός της κοίτης που αποτελούν μέρος της φυσικής μεταφοράς των φερτών υλικών από την παροχή του ποταμού».

 Η  ενεργειακή αναβάθμιση του

οδοφωτισμού στο Δήμο Ιωαννιτών

Ο Περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, απαντώντας στην ερώτηση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για τον οδοφωτιισμό του Δήμου Ιωαννιτών,  ανέφερε εισαγωγικά, ότι:  «η μελέτη εκπονήθηκε σύμφωνα με στοιχεία που είχαν δοθεί από το Δήμο Ιωαννιτών. Μετά την υπογραφή της σύμβασης – η οποία έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο- η Περιφέρεια δεν είχε και δεν έχει καμία εμπλοκή και εκείνο πλέον που την ενδιαφέρει είναι η έναρξη των εργασιών αναβάθμισης του οδοφωτισμού στο Εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο».

ShareTweetShare
Προηγούμενο Άρθρο

Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνο Τασούλα πραγματοποίησε η χρυσή φοιτητική ομάδα iGEM Ioannina 2025

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης & Προϋποθέσεις.

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Πρόσφατα άρθρα

  • Θέματα από τη συνεδρίαση λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής
  • Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνο Τασούλα πραγματοποίησε η χρυσή φοιτητική ομάδα iGEM Ioannina 2025
  • Εγκρίθηκε η χρηματοδότηση 170.590€ από το Πράσινο Ταμείο για το Δίκτυο Πεζοδρόμων στον Παραδοσιακό Οικισμό της Πάργας
  • Τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Π.Ε.Δ. Ηπείρου
  • Μέτρα για την άμεση αποκατάσταση των ζημιών στις περιοχές Ηπείρου και Κέρκυρας που επλήγησαν από την κακοκαιρία

Κατηγορίες

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΑΛΙΑ ΕΚΔΟΣΗ

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

© 2021 ACL + Media

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

© 2021 ACL + Media

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας. Συνεχίζοντας την πλοήγηση στην ιστοσελίδα μας αποδέχεστε τους όρους χρήσης. Επισκεφτείτε τους Όρους Χρήσης για περισσότερες πληροφορίες.