• ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τρίτη, 13 Μαΐου, 2025
VimaNews
Advertisement
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Vima News
Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Αρχική ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Ολοκληρώθηκε η νέα έρευνα αγοράς της Περιφέρειας Ηπείρου

24 Νοεμβρίου 2021
in ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
A A
0
Ολοκληρώθηκε η νέα έρευνα αγοράς της Περιφέρειας Ηπείρου
Share on FacebookShare on Twitter

Ολοκληρώθηκε και δημοσιεύτηκε και η νέα (3ηκατά σειρά) έρευνα αγοράς της Περιφέρειας Ηπείρου,με την συνεργασία του εργαστηρίου Χημείας Τροφίμων, του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σχετικά με τις νέες τάσεις των Ελλήνων καταναλωτών στην νέα μετά COVID-19 εποχή ως προς τα Ηπειρωτικά και τα λοιπά ελληνικά, παραδοσιακά τρόφιμα. Αυτή την φορά μελετήθηκε η επιθυμία των καταναλωτών ως προς τις πληροφορίες ΙΧΝΗΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ* που αυτοί θέλουν να γνωρίζουν πριν επιλέξουν το τρόφιμο..
(* Ιχνηλασιμότητα ορίζονται οι πληροφορίες «από το χωράφι στο ράφι» που ο καταναλωτής θα ήθελε να γνωρίζει για το εκάστοτε τρόφιμο πριν επιλέξει να το αγοράσει).

Η έρευνα συμπεριέλαβε 1707 καταναλωτές από όλη την Ελλάδα, υλοποιήθηκε μέσω διαδικτύου τον προηγούμενο μήνα Οκτώβριο 2021, και συμπεριελάμβανε συνολικά 20 διακριτές ερωτήσεις«πληροφοριών» κατανεμημένες στις 5 κατηγορίες που εμφανίζονται στον πίνακα παρακάτω.
Οι καταναλωτές εμφανίστηκαν να είναι πιο απαιτητικοί για πληροφόρηση ως προς τα Ηπειρωτικά παραδοσιακά τρόφιμα σε σχέση με τα υπόλοιπα ελληνικά. Αν και για τις πληροφορίες «στην συσκευασία» των Ηπειρωτικών τροφίμων δεν ενδιαφέρονται τόσο πολύ (μόνο 55%) σε σύγκριση με των υπόλοιπων ελληνικών (68%), και για τις πληροφορίες «διαδικασίας παραγωγής» σχετικά το ίδιο, 74% για τα Ηπειρωτικά, και 77% για τα λοιπά ελληνικά,στις υπόλοιπες κατηγορίες η επιθυμία τους για πληροφόρηση είναι ιδιαιτέρως αυξημένη ως προς τα Ηπειρωτικά τρόφιμα. Συγκεκριμένα θέλουν πληροφορίες για «τις προσωπικές εμπειρίες με τα Ηπειρωτικά τρόφιμα» σε ποσοστό 78% (σε σύγκριση με το 65% για τα λοιπά ελληνικά), για το ίδιο «το Ηπειρωτικό τρόφιμο» σε ποσοστό 87% (μόνον 64% για τα λοιπά ελληνικά), και το σημαντικότερο για «την ποιότητα του Ηπειρωτικού τρόφιμου» σε ποσοστό 94%! (μόνο 69% για τα λοιπά ελληνικά).

ΠΙΝΑΚΑΣ 1: Πληροφορίες «ιχνηλασιμότητας» που οι καταναλωτές ζητούν στο τρόφιμο*

 Πάνω στην συσκευασίαΤο ίδιο το τρόφιμοΤην ποιότητα τουΤην διαδικασία παραγωγήςΤις προσωπικές Εμπειρίες
Ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα68%64%69%77%65%
Ηπειρωτικά παραδοσιακά τρόφιμα55%87%94%74%78%
  • %: το σύνολο των απαντήσεων «αρκετά σημαντικά» + «πολύ σημαντικά» που έδωσαν οι ερωτηθέντες ανά κατηγορία για τα παραδοσιακά τρόφιμα

Ο περιφερειάρχης κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης αναφερόμενος στα ευρήματα της νέας αυτής έρευνας αναφέρει: «Η συνεργασία μας με το Πανεπιστήμιο για την διερεύνηση του καταναλωτή στην «νέα» μετά κορονοϊό εποχή αποφέρει ήδη σημαντικά ευρήματα. Η πρώτη έρευνα μας έδειξε την υψηλή στις προτιμήσεις των καταναλωτών εκτίμηση για τα Ηπειρωτικά τρόφιμα, και η δεύτερη έρευνα μας έδειξε ότι αυτή προκύπτει από την εμπιστοσύνη τους στην αυθεντικότητα, στην βιωσιμότητα και στην υγιεινή των τροφίμων μας, χωρίς να είναι σίγουροι για την ασφάλεια και την γευστικότητα τους (γιατί δεν τα έχουν δοκιμάσει!).
Τα ευρήματα αυτής της 3ης έρευνας, μαζί με τα υπόλοιπα που παρατίθενται στην επιστημονική δημοσίευση, μας υποδεικνύουν το αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών στα τοπικά μας προϊόντα, στην μετά COVID εποχή, για τα οποία όμως θα ζητάνε επιτακτικά συγκεκριμένες πληροφορίες (τρόφιμου, ποιότητας, προσωπικής εμπειρίας) για να τα επιλέξουν στο τραπέζι τους!
Τα ευρήματα των ερευνών θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν και από τους παραγωγούς μας στον σχεδιασμό, τυποποίηση, προβολή και προώθηση των προϊόντων τους στην νέα εποχή που έρχεται. Με αφετηρία τα μέχρι τώρα ευρήματα των ερευνών σχεδιάζουμε με το πανεπιστήμιο την επόμενη έρευνα συνέχεια της προηγούμενης. Να σημειώσω τέλος ότι οι εν λόγω έρευνες είναι και μία «έμμεση» διαφήμιση των παραδοσιακών τροφίμων δεδομένου ότι έχουμε αμφίδρομη επικοινωνία με πάνω από 1500 καταναλωτές πανελλαδικάκάθε φορά που συμπληρώνεται ένα ερωτηματολόγιο».
Η έρευνα, με όλα τα αναλυτικά στοιχεία ερωτήσεων, απαντήσεων, συμπερασμάτων κ.α., δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Sustainability, όπου μπορεί κανείς να βρει όλες τις πληροφορίες και τα στοιχεία επικοινωνίας:
«Consumers’ perception on traceability of the Greek traditional foods in the post COVID-19 era»D. Skalkos, I.S. Kosma, E. Chasioti, T. Bintsis, H.C. Karantonis,Sustainability,2021, 13, 12687, 1-17,
https://doi.org/10.3390/su132212687

ShareTweetShare
Προηγούμενο Άρθρο

«Εκδήλωση ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ και Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ιωαννίνων για την ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΊΣΤΑΣΗ»

Επόμενο Άρθρο

Διαμορφώσαμε τις εξελίξεις με καθαρή σκέψη για τα απορρίμματα από τις 26 Οκτωβρίου 2021

Επόμενο Άρθρο

Διαμορφώσαμε τις εξελίξεις με καθαρή σκέψη για τα απορρίμματα από τις 26 Οκτωβρίου 2021

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Συμφωνώ με τους Όρους Χρήσης & Προϋποθέσεις.

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα

Πρόσφατα άρθρα

  • Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η εκδήλωση-αφιέρωμα, που διοργάνωσε η Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ Άρτας, για την Ημέρα της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών
  • Αισιόδοξα μηνύματα για τον τουρισμό των Ιωανίνων από τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού της Λευκωσίας
  • Δωρεάν είσοδος στο Δημοτικό Μουσείο Ιωαννίνων για την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων
  • Οι Φιλιάτες δεν ζητούν φυλακές – ζητούν δίκαιη ανάπτυξη!
  • Eθελοντική αιμοδοσία

Κατηγορίες

  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ
  • ΠΑΛΙΑ ΕΚΔΟΣΗ

  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

© 2021 ACL + Media

Δεν βρέθηκαν αποτελέσματα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  • ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
  • ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΑΘΛΗΤΙΚΑ

© 2021 ACL + Media

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας. Συνεχίζοντας την πλοήγηση στην ιστοσελίδα μας αποδέχεστε τους όρους χρήσης. Επισκεφτείτε τους Όρους Χρήσης για περισσότερες πληροφορίες.