Την Παρασκευή 19/6, μέσω Κοινής Υπουργικής Απόφασης (Παιδείας, Οικονομικών και Υποδομών – Μεταφορών)που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ, ανακοινώθηκανοι καταργήσεις, συγχωνεύσεις, υποβιβασμοί και προαγωγές σχολικών μονάδων ανά την επικράτεια, έπειτα από τις σχετικές προτάσεις των Διευθυντών Εκπαίδευσης και τις αντίστοιχες γνωμοδοτήσεις των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων στους οποίους ανήκουν οι σχολικές μονάδες.
O Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ιωαννίνων (ΣΕΠΕΝΙ) εκφράζει την έντονη αντίθεσή του για τις σχολικές μεταβολές που ανακοινώθηκαν και αφορούν καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς σχολικών μονάδων.
Ιδιαίτερα για την Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων, οι υποβιβασμοί 12/θεσιων Δημοτικών Σχολείων υπήρξαν υπερβολικά αυστηροί και δυσανάλογοι σε σχέση με τα δεδομένα άλλων περιοχών της χώρας. Σχολικές μονάδες με αντίστοιχο ή ακόμη και μικρότερο αριθμό μαθητών διατήρησαν την οργανικότητά τους ή η μεταβολή δεν ήταν αυτής της έκτασης.
Οι αποφάσεις αυτές δεν αποτελούν μια απλή διοικητική μεταβολή. Έχουν άμεσες επιπτώσεις στη λειτουργία των σχολείων, στις οργανικές θέσεις των εκπαιδευτικών, στις παιδαγωγικές συνθήκες μάθησης των μαθητών και στη συνοχή των τοπικών κοινωνιών. Η μείωση της οργανικότητας συνεπάγεται απώλεια οργανικών θέσεων, υπηρεσιακή αβεβαιότητα και νέες υπεραριθμίες.
Παράλληλα, η συνεχής μείωση του μαθητικού πληθυσμού, αποτέλεσμα του δημογραφικού προβλήματος που αντιμετωπίζει η χώρα, δεν μπορεί να χρησιμοποιείται ως άλλοθι για πολιτικές που περιορίζονται αποκλειστικά σε συγχωνεύσεις και υποβιβασμούς. Το δημογραφικό απαιτεί συνολικές πολιτικές στήριξης της οικογένειας, της περιφέρειας και των νέων ανθρώπων και δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται μόνο μέσα από τη συρρίκνωση του σχολικού χάρτη.
Το ΔΣ του ΣΕΠΕΝΙ καταγγέλλει:
- Την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ και συνολικά την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για τη διαδικασία λήψης τέτοιων αποφάσεων, καθώς για μία ακόμη φορά η εκπαιδευτική κοινότητα αποκλείεται από κάθε ουσιαστική διαβούλευση. Οι εκπαιδευτικοί, που γνωρίζουν καλύτερα από οποιονδήποτε τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, αντιμετωπίζονται ως απλοί παρατηρητές αποφάσεων που έχουν ήδη ληφθεί.
- Την Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων, η οποία κατά την πρόσφατη επικοινωνία με τον Σύλλογό μας δεν ενημέρωσε την εκπαιδευτική κοινότητα για την έκταση και τη σφοδρότητα των επικείμενων υποβιβασμών και συγχωνεύσεων, στερώντας τη δυνατότητα έγκαιρης ενημέρωσης και αντίδρασης των ενδιαφερομένων.
- Τη Περιφερειακή Διευθύντρια Α/θμιας& Δ/θμιαςΕκπ/σης Ηπείρου που δεν ενήργησε έγκαιρα για την αποτροπή προτάσεων που κατακρεουργούσαν οργανικές θέσεις μαζικά σε σχολικές μονάδες.
- Τη συναίνεση των Δήμων Ιωαννιτών και Ζίτσας, οι οποίοι υπερψήφισαν χωρίς ουσιαστικές αντιρρήσεις στις συγκεκριμένες μεταβολές, αποδεχόμενοι μια διαδικασία που οδηγεί στην περαιτέρω αποδυνάμωση των σχολικών μονάδων των περιοχών τους.
Το ΔΣ του ΣΕΠΕΝΙ παραμένει στο πλευρό των συναδέλφων που χάνουν άμεσα τις οργανικές τους θέσεις και στο πλευρό των Συλλόγων Διδασκόντων αυτών των σχολικών μονάδων καθώς ο υποβιβασμός της οργανικότητας των σχολείων θα έχει διάφορα επακόλουθα.
Για το λόγο αυτό το ΔΣ του ΣΕΠΕΝΙ ζητά από:
α) το ΥΠΑΙΘΑ και τις υπηρεσίες του άμεση επαναξιολόγηση των υποβιβασμών των συγκεκριμένων σχολικών μονάδων.
β) τις δημοτικές αρχές των εν λόγω δήμωννα συμβάλουν από την πλευρά τους με κάθε τρόπο στην αναθεώρηση των υπερβολικών υποβιβασμών και στη διαμόρφωση ηπιότερων και δικαιότερων οργανικοτήτων για τα σχολεία της περιοχής και
γ) τους γονείς να μην αποδεχτούν αποφάσεις που υποβαθμίζουν την ποιότητα εκπαίδευσης των παιδιών τους και να συμπορευτούν μαζί μας για ένα σύγχρονο σχολείο που θα καλύπτει τις μορφωτικές ανάγκες όλων των παιδιών.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΘΜΟΙ!








