Για το Σεπτέμβριο ανανέωσαν το ραντεβού τους τα παιδιά και οι γονείς με τους εκπαιδευτικούς και το προσωπικό των βρεφονηπιακών-παιδικών σταθμών του Δήμου Ζίτσας με αφορμή τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
«Ήταν μια δημιουργική χρονιά», αναφέρει σε μήνυμά της η αρμόδια αντιδήμαρχος Κατερίνα Μπαλάφα και εξηγεί «στις επτά Δομές Προσχολικής Αγωγής που λειτουργούν στο Δήμο Ζίτσας και φιλοξενούνται 100 βρέφη και νήπια, υλοποιήθηκαν πλήθος παιδαγωγικών και πολιτιστικών δράσεων, που στόχο είχαν τη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών για τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών, σωματικά, νοητικά, συναισθηματικά, κοινωνικά, μέσα σε ένα ασφαλές και φιλικό περιβάλλον και ταυτόχρονα , την ενεργή συμμετοχή των οικογενειών τους στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Ταυτόχρονα η αντιδήμαρχος εκφράζει «τις θερμές ευχαριστίες σε όλες τις παιδαγωγούς, το βοηθητικό και διοικητικό προσωπικό, τις οικογένειες και -κυρίως- στα ίδια τα παιδιά, που με την παρουσία τους δίνουν ζωή στις δομές».
Να σημειωθεί ότι οι δράσεις των δομών προσχολικής αγωγής του Δήμου Ζίτσας εστιάζουν στην παροχή ενός ευρύτερου φάσματος δραστηριοτήτων, όπως παιχνίδι, δημιουργική απασχόληση, μουσική, θεατρικό παιχνίδι, αθλητισμό και επαφή με τη φύση, πάντα προσαρμοσμένες στην ηλικία και τις ανάγκες των παιδιών.
Ειδικότερα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς που ολοκληρώθηκε υλοποιήθηκαν:
- Διαθεματικά εκπαιδευτικά προγράμματα με θεματικές όπως: «Γνωρίζω το σώμα μου», «Οι εποχές του χρόνου», «Ο κόσμος των συναισθημάτων», «Το περιβάλλον και εγώ».
- Δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, όπως ανακύκλωση, καλλιέργεια μικρών λαχανόκηπων και συμμετοχή σε δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.
- Θεατρικό παιχνίδι, κουκλοθέατρο και μουσικοκινητικές δραστηριότητες, που ενίσχυσαν τη φαντασία και την έκφραση των παιδιών.
- Εορταστικά εργαστήρια και εκδηλώσεις με αφορμή τα Χριστούγεννα, την Αποκριά, το Πάσχα και το τέλος της σχολικής χρονιάς.
- Συνεργασίες με επαγγελματίες υγείας και τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Ιωαννίνων , για δράσεις πρόληψης.
- Επιμόρφωσης του προσωπικού, με εισηγήτρια την κα Μαρία Τοπολιάτη, με θέματα που σχετίζονται με την προσχολική ηλικία. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη ρομποτική ως εργαλείο μάθησης για μικρά παιδιά και στην εφαρμογή του προγράμματος του Ελληνικού Αειφόρου Σχολείου, στο πλαίσιο της Προσχολικής Αγωγής.
Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η διάκριση του Βρεφονηπιακού Σταθμού Ελεούσας, ο οποίος κατέκτησε το 2ο βραβείο Δημιουργικής Κατασκευής στον πανελλήνιο διαγωνισμό του οργανισμού Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος), κατόπιν πρωτοβουλίας της παιδαγωγού Χριστίνας Ρεντούλη και με τη συμμετοχή του συνόλου των παιδιών και παιδαγωγών της δομής.
Τέλος φέτος, πιλοτικά σε δύο νηπιακά τμήματα, εφαρμόστηκε πρόγραμμα κινησιολογίας και δημιουργικής κίνησης, με τη συνεργασία καθηγητριών φυσικής αγωγής του Δήμου. Η ανταπόκριση των παιδιών υπήρξε ενθουσιώδης, και η δράση αξιολογήθηκε θετικά για διεύρυνση την επόμενη σχολική χρονιά.