Παπαδοπουλος Super Markets
Στοίχημα για όλη την Ήπειρο η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι Ηγουμενίτσας Εκτύπωση E-mail
Τετάρτη, 26 Φεβρουάριος 2014 10:52

3067884632.jpgΌλο και πιο πολύ αναδεικνύεται η σημασία του λιμανιού της Ηγουμενίτσας, για την ανάπτυξη της Ηπείρου, αλλά και της χώρας της ίδιας, αφού αποτελεί μια εκ των δυο πυλών (η άλλη είναι η Πάτρα) εξόδου της Ελλάδας προς την Ευρώπη. Τη στρατηγική αυτή θέση, το τελευταίο διάστημα, έχει αρχίσει να βλέπει σιγά-- σιγά με καλύτερο μάτι και η ίδια η Κυβέρνηση, η οποία θέλει να αξιοποιήσει την περιοχή και το λιμάνι με τη δημιουργία του Εμπορευματικού Κέντρου. Παράλληλα, ένα απο τα πιο βασικά στοιχήματα, όχι μόνο για το λιμάνι, αλλά και για όλη την Ήπειρο είναι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Βέβαια, δεν σημαίνει οτι δεν υπάρχουν και προβλήματα, όπως είναι τα έργα ανάπλασης του λιμανιού, τα οποία δεν έχουν κυλήσει όπως όλοι θα περίμεναν και σε πολλές περιπτώσεις μοιάζουν με... γεφύρι της Άρτας.

Ο Διευθύνων του ΟΛΗΓ Βασίλης Διαμάντης (μιλώντας στη "Ναυτεμπορική") τονίζει πως η κατασκευή και η συνεχής αναβάθμιση του νέου λιμανιού "αποτελούν μία πραγματικά εθνική στρατηγική προτεραιότητα, καθώς πρόκειται για ένα κομβικό λιμάνι σύνδεσης της χώρας με τη Δύση". Επισημαίνει ακόμη, πως "ένας από τους πρωτεύοντες στόχους παραμένει από την πρώτη στιγμή η αύξηση της εμπορικής κίνησης και η βέλτιστη εξυπηρέτηση των διαμετακομιστικών αναγκών της Δυτικής και Βόρειας Ελλάδας και γενικότερα των χωρών της νότιας Βαλκανικής».

Να σημειωθεί πως η επιβατική κίνηση στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας αυξάνεται διαρκώς. Για την ακρίβεια, το 2013 η επιβατική κίνηση εξωτερικού παρουσίασε αύξηση της τάξης του 5,7% και για τους επιβάτες εσωτερικού το 11,28%. Ετησίως διακινούνται από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας 2,5 εκατ. επιβάτες και περίπου 230.000 φορτηγά, από και προς λιμένες εσωτερικού, εξωτερικού. Κύριες συνδέσεις αποτελούν οι ιταλικοί λιμένες (Μπάρι, Πρίντεζι, Ανκόνα, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα), καθώς και η Κέρκυρα.

Η κρουαζιέρα...

Πάντως, το μεγάλο στοίχημα της Ηγουμενίτσας (που συνδέεται και με την βελτίωση του λιμανιού), αλλά και της Ηπείρου ολόκληρης είναι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Το καλοκαίρι που πέρασε "έδεσαν" στο λιμάνι λιγότερα απο όσα είχαν προγραμματιστεί κρουαζιερόπλοια, με τους αρμοδίους να αποδίδουν αυτό το φαινόμενο σε λάθος συγκεκριμένης εταιρίας. Και πάλι όμως τα κρουαζιερόπλοια που έδεσαν στην Ηγουμενίτσα ήταν πολλά, ενώ φέτος αναμένεται να είναι ακόμη περισσότερα. Απο φέτος, μάλιστα, στο... παιχνίδι της κρουαζιέρας μπαίνουν και τα Σύβοτα.

Αυτή η αύξηση της κίνησης στα Θεσπρωτικά παράλια δεν πρέπει να περάσει απαρατήρητη απο τους αρμοδίους, που οφείλουν να κάνουν όλες τις απαραίτητες κινήσεις για να προωθούνται οι τουρίστες που αποβιβάζονται στην Ηγουμενίτσα σε όλη την Ήπειρο. Για παράδειγμα, όπως έγινε γνωστό φέτος, υπήρξαν περιπτώσεις που κατέβηκαν απο κρουαζιερόπλοια τουρίστες και δεν είχαν πώς να μετακινηθούν ούτε μέχρι την πόλη της Ηγουμενίτσας! Τέτοια φαινόμενα πρέπει να εκλείψουν, εάν στόχος όλων είναι η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην περιοχή μας. Όπως σημειώνουν δε, παράγοντες της τουριστικής αγοράς, η φετινή χρονιά αναμένεται να είναι στοίχημα και για το ίδιο το λιμάνι, αφού πρέπει να δείξει στις εταιρίες οτι ξεπερνά τα προβλήματα... νεότητας που υπήρξαν και κάνει βήματα ανάπτυξης στο συγκεκριμένο τομέα.